Thursday, March 15, 2012

Tamar's Lucky Day


Mijn tweede dochter is bijna drie en ik heb al tijden een jurkje voor haar op de naalden staan dat nu toch echt af moest voordat het te klein (en te warm) is. Het is een heerlijk patroon van Elena Nodel dat van boven naar beneden op een rondbreinaald gebreid wordt. Daarnaast is het bijna tijd om de winterjas op te bergen en past ze het rode jasje met bijpassend gehaakt mutsje (patroon van garnstudio) van grote zus perfect. Speciaal voor haar heb ik er een sjaal bij gebreid. Ik kwam het patroon tegen bij 'Sol Maldonado' en ik vind het echt geniaal! Het gevlochten breiwerk ziet er echt vernuftig uit, maar is heel simpel te realiseren. Een leuk patroon dat ik zeker nog eens ga gebruiken! Het patroon voor het mutsje is gratis en vind je hier.

My second daughter is almost three and has been waiting for ages for me to finish her pink dress. It was really necessary to finish it now, because she is growing fast and it is almost to warm to wear. The dress is knitted top-down on a circular needle. You can find the pattern from Elena Nodel here. I also knitted her a scarf that matches perfectly with her red jacket and crocheted hat. The scarf is from a pattern from 'Sol Maldonado' and I think it is genius! I just love it. And it was great fun to knit. The hat pattern is free and you can find it here.






No comments:

Post a Comment