Wednesday, March 7, 2012

Lente truitje

Ze hangen weer overal in de winkels: gehaakte en gebreide katoenen truien en vesten. Van hele goedkope versies (maar dat zie je er ook wel aan af) tot de wat meer prijzige exemplaren. En vooral de prijzige exemplaren, gemaakt met mooie materialen, zijn een streling voor mijn ogen! Wat zou ik graag verschillende modelletjes in verschillende kleurtjes in verschillende patroontjes in veelvoud aan mijn gargerobe toevoegen. Maar ja, dat kost wat.... Gelukkig kan ik er ook erg van genieten om mooi materiaal in een mooie kleur aan te schaffen en op zoek te gaan naar net dat ene patroon van net dat ene bijzondere truitje dat niet zomaar ergens hangt. En die heb ik gevonden! En hoewel er aangeraden wordt om met zijde te breien, kon een katoenen garen in een mooie paarsblauwe kleur mijn goedkeuring ook wegdragen.

Een paar dagen geleden ben ik enthousiast begonnen met het ajourpatroon van het voorpand. Erg leuk om te breien. Maar wel een klus om je gedachten bij te houden! Daarom kan hier alleen in de avonduurtjes, wanneer er niet teveel andere zaken om aandacht vragen, aan gebreid worden. Het zal dus wel even duren voordat dit truitje gedragen kan worden, maar het is ook nog geen lente :-)


No comments:

Post a Comment