Sunday, August 28, 2011

In afwachting breien en haken



Vorige week ben ik op een haakblog van Karin aan de haak een mooi patroon tegengekomen van een
bloemvorm. Op dit blog zijn hiervan pannenlappen gemaakt, maar op het blog waar deze inspiratie weer is opgedaan, Attic 24, was het een patroon van een kussentje. Dit leek mij ook wel wat voor de grote oma-stoel op de babykamer. Ik heb gepaste kleurtjes bij elkaar gezocht en ben meteen begonnen. Op het blog van Attic 24, vind een Engelstalige beschrijving van dit patroon. Als je het eenmaal doorhebt, is het niet moeilijk. En bovendien is het leuk om te haken. Ik haak hier graag elke keer een stukje verder aan.

Verder heb ik in afwachting van de baby, ik ben vandaag precies 39 weken zwanger, een vestje en een mutsje voor de baby afgemaakt. De armsgaten, hals en onderkant zijn met een picotrandje omgehaakt. En de knoopsgaten zijn 'brandebourgs', allemaal uit het boekje Fashion Baby, van Edities Marie-Claire. Ik vind het een superschattig setje geworden en hoop dat het de baby goed past en staat. Misschien kan ik het van de week al proberen.....?!

Voor de aanstaande grote zussen heb ik een 'grote zussen award' gemaakt die ze op kunnen spelden wanneer hun zusje eenmaal geboren is. Ik heb hiervoor zelf een patroon gemaakt, geïnspireerd op speldjes van de Lief-lijn.



No comments:

Post a Comment