Sunday, July 24, 2011

Poncho, jurkje en dekentje voor de wieg

De afgelopen anderhalve week stond vooral in het teken van het afronden van een dekentje voor de wieg. Ik ben hieraan in mei begonnen. Het is afkomstig van een patroon uit het haakblad Patricia Baby. Nu het afgerond is, geeft dit een stukje rust. Het duurt nog even voordat de baby komt, maar je weet nooit wanneer ze van plan is om op de wereld te komen! De wieg is inmiddels muisgrijs geverfd deze keer, dus ik heb voor het dekentje rustige kleuren gekozen die hier goed bij passen: donkergrijs, grijs en wit. Ik ben blij met het resultaat.


De poncho voor Noa en het jurkje voor Tamar zijn ook afgerond. Vooral Noa was erg geïnteresseerd in 'the making of' en controleerde steeds even hoever ik al was. Ze is heel blij met de poncho. Maar ikzelf ben wat minder enthousiast over de hoeveelheid werk die in een poncho gehaakt op naald 2,5 gaat zitten. De volgende keer kies ik waarschijnlijk een dikkere naald en ander materiaal voor een dergelijk project. Voor deze poncho heb ik een patroon gebruikt van garnstudio: www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=89&d_id=6&lang=nl

Het jurkje voor Tamar is vanzelf ontstaan. Het bestaat uit 8 zeshoeken van een klassiek patroon. Deze heb ik aan elkaar genaaid zodat een lijfjes als vanzelf ontstond. Voor de aangehaakte rok heb ik even moeten puzzelen om het voor elkaar te krijgen. Maar uiteindelijk is dit wel gelukt. Ik wil dit met dit jurkje graag verder experimenteren en er een eigen patroon van maken.

Het rokje van 'granny squares' is even blijven liggen. Maar ik ben al wel aan nieuwe projecten begonnen. Ik vind het heerlijk om aan een aantal projecten tegelijk te werken. Voor de baby ben ik nu een vestje aan het breien en ook ben ik aan een bolero voor mezelf begonnen. Ik zal over het maakproces berichten via dit blog.

Op het moment zijn we op vakantie. Je zou kunnen denken dat dit meer tijd geeft om te haken, maar niets is minder waar. Met twee kleine kinderen is er alleen in de avonduren wat tijd, maar dat is ook prima. Eerst maar eens het rokje van Noa afronden. Het zou prettig zijn om deze af te hebben voordat ze in september naar school gaat!

No comments:

Post a Comment